Info

torsdag den 2. september 2010

Trend: 50’ernes røde læber!

Både i magasiner, ugeblade og på efterårets catwalks var der røde læber ala 50’erne eller Mad Men (og det er lige en trend for mig). Selvom det måske kan virker noget uoverskueligt, så er det faktisk ret lige til.

Jeg tog min veninde (tak Sanne) med ned til MAC-standen i Magasin, fordi jeg netop ved at de har mange forskellige fomler og nuancer. Jeg har mega tørre læber og skal så derfor have en formel der giver fugt eller i hvert fald ikke tørre mine læber ydeligere ud. Derudover er jeg super bleg og har en kold/pink undertone i huden. Derfor valgte jeg en læbestift der også havde en kold undertone. Jeg endte med MAC’s Brave Red (ca. 145,-).

IMG_0335 IMG_0347

Hvis din hud har en varm undertone skal du måske mere kigge efter orangerøde nuancer. Men der ingen regler, for du skal vælge en farve DU har det godt med – det er jo dig der skal gå med den. :)

Alfa og Omega til den perfekte røde læbe er en lip liner. Din røde læbestift kan/vil “bløde” ud i de bitte små rynker omkring læberne – og det ser dumt ud! Men det forhindre lip lineren og den får også dine røde læber til at holde betydeligt længere. Jeg valgte Cherry Lip Liner fra MAC (ca. 125,-) da den passede bedst til Brave Red. Hvis du er broke kan du også nøjes med at købe liplineren og så smide en klar lipgloss over. Det kan dog godt udtørre dine læber en smule. De bliver helt sikkert også pænest hvis du ligger læbestiften på med en læbepensel, da du har mere kontrol over hvor du ligger farven… ja, det er ved at blive omfattende.

Jeg har meget sarte og tørre læber, og har i mange år brokket mig over at jeg fik udslet eller mega udtørrede læber, når jeg brugte læbestift, men efter at jeg begyndte at bruge (fuck, det her kommer til at lyde som en reklame) MAC Lip Primer, under min læbestift har jeg slet ikke det problem længere. Det er rigtigt!!! :)

ALTSÅ:

  1. Fugt dine læber eller brug en lip primer, så du har en ordentlig “bund”
  2. Tegn dine læber op med en lip liner, der passer til læbestiften
  3. Lig læbestiften på med en læbepensel, blend evt lip liner og læbestift sammen
  4. Ret fejl med en consealer, IKKE din finger (rød læbestift er ikke særlig tilgivende)
  5. For en skarp “finish”, læg din pudder med en tynd pensel tæt rundt omkring læberne, så de ser ekstra crisp ud. ;)

Som du kan se nedenunder er der virkelig en rød læbestift for alle. Det hele handler om at finde den nuance der passer dig – og det er her veninden kommer ind i billedet. Tag en ÆRLIG veninde med ned til dit ynglings mærke og prøv dig frem. Ekspedienten er der til at hjæpe dig med at finde den rigtige farve, men hvor tit har man ikke hørt “Jaaaah, den ser skide godt ud på dig!” og så kommer man hjem og ligner en klovn…? Tag din veninde med! Prøv evt. at gå udenfor med et spejl og se om farven OGSÅ passer dig i dagslys.

IMG_0337 IMG_0338 IMG_0339 IMG_0343 IMG_0348IMG_0340 IMG_0342 IMG_0344 

Det sidste billede er fra Chanels Fall 2010 Couture Show:

  • Læbestift: Chanel Rouge Coco Lipstick in Rivoli
  • Liner:Chanel Lip Liner in Carmin
  • Negle: Le Vernis in Rouge Fatale
  • Håber det her har givet nogle af jer mod på at hoppe ud i de røde læber! :) For det ser sgu da glam ud, hva!?!

    Har du forresten en ynglings “rød” læbestift?

    1 kommentar: